V Tatrách roztáhli Duhovou vlajku ve výšce 2400 m.n.m.!

19.09.2011 15:35

V sobotu 3. září 2011 se členové slovenské liberální strany Sloboda a Solidarita (SaS Východní Slovensko) vydali zdolat jeden z vrchů Vysokých Tater, kde vztyčili symbol homosexuality – duhovou vlajku.

Na tuto túru byli pozváni i sympatizanti strany. Mezi nimi byl i sympatizant SaS, liberál a předseda gay a lesbického občanského sdružení Ganymedes Ondrej Putra. Právě on se rozhodl jako správný gay aktivista vzít do své výbavy symbol homosexuality – duhovou vlajku. Co s ní chtěl v Tatrách udělat? „Sám sebe jsem se zeptal: Rozvinul již někdo na těchto liberálních túrách duhovou vlajku?“

„Bylo víc důvodů, proč jsem tam šel. Konečně jsem měl možnost poznat i členy SaS z východního Slovenska. V Tatrách jsem nebyl na žádném štítě a letos mi nevyšla ani dovolená v Alpách. A třetí důvod byl nápad s duhovou vlajkou,“ dodává Ondřej.

Důležitým faktem je i to, že strana Sloboda a Solidarita – SaS je jedinou a první parlamentní stranou na Slovensku, která má ve svém programu registrované partnerství homosexuálů. Předtím jiné strany (napr. ANO) měli v programu jenom jistou formu zrovnoprávnění homosexuálů, nikoli registrovaná partnerství.

Jednalo se o vrch Východná Vysoká s výškou 2 428 m n.m., trasa vedla přes Sliezky dom. Pro Ondřeje to byl hodně náročný výlet, protože po noci strávené ve vlaku dorazil v 6.00 do Tatranskej Polianky a pak kolem osmé byl u Sliezkeho domu, kde se všichni setkali. Všichni členové i sympatizanti SaS dorazili kolem desáté dopoledne a výprava vyrazila vzhůru.

Kolem 13.30 se dostali až navrchol. Tam nastal ten vítězoslavný pocit. Pro našeho gay aktivistu Ondřeje tak otázka: „Stálo mi to za to?“ neměla vůbec smysl. „Byl to krásny výhled a úžasný pocit. Otevřel jsem batoh a vítězoslavně rozvinul duhovou vlajku, symbol mezinárodního gay-lesbického hnutí. A důvod? Důvod mi dávají pravidelně ti, kteří jsi myslí, že jsme všichni gayové „bábovky“, na rukou máme nalakované nehty a zženštile začneme ječet, jen co na nás padne smítko prachu,“ upřesnil důvod Ondřej, který se denně potkává s různými reakcemi na homosexuály. A ještě dodává: „Tyhle představy jsou omyl! Jsme úplně normální lidé. Jeden z členů naší výpravy byl dokonce překvapený, protože by na mně nikdy netipoval, že jsem gay,“ směje se.

Pak po chvíli vychutnávání příjemných pocitů sbalil duhovou vlajku a pomalu všichni sestoupili dolů. Jejich výprava skončila ve 21.00, kdy dorazili do Tatranskej Polianky. Výprava dokázala, že gayové mají odvahu a překonají zábrany, aby dosáhli svého cíle. A proto i ve výšce víc než 2 400 m nad mořem mohla jednou zavlát Duhová vlajka.

Leonard Stopko - Prešov, Ondrej Putra – Bratislava

https://www.colourplanet.cz/76842-v-tatrach-roztahli-duhovou-vlajku-ve-vysce-2400-m

Späť